30.04.2017 14:52


RegioJet míří do Rakouska, posílí se tím i spoje do Brna

Autor: Radek Krajči | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Společnost RegioJet posílá od prosince loňského roku denně tři vlaky z Prahy do Brna a zpět. V novém jízdním řádu, platném od konce letošního roku, už najdeme sedm takových vlaků. Nové čtyři spoje propojí hlavní město s Vídní. Jednou ze zastávek bude i jihomoravská metropole.

Vlaků společnosti RegioJet od prosince letošního roku přibyde. Ze současných tří pojede z Prahy do jihomoravské metropole sedm vlakových souprav. Foto: Radek Krajči

Brno – Další čtyři vlakové soupravy k současným třem přidá od prosince letošního roku každý den na trasu Praha – Brno a zpět společnost RegioJet. Vlaky budou dále pokračovat přes Břeclav až do Vídně. „Kompletní přehled zastávek na nové trase zveřejníme až bude nový jízdní řád úplný. Určitě ale spoje zastaví v Pardubicích, v Brně, v Břeclavi a na hlavním nádraží ve Vídni,“ objasnil mluvčí společnosti Student Agency Aleš Ondrůj (Student Agency je vlastníkem RegioJetu  pozn. red.). Rakousko se tak po Česku a Slovensku stane třetí zemí, v níž budou vlaky společnosti Radima Jančury jezdit.

Největší železniční dopravce České dráhy vyšle zmíněným směrem denně přes třicet vlakových souprav. Oproti loňsku jejich počet klesl kvůli vstupu nového dopravce na tuto trasu klesl. Rozšíření služeb nebo posílení spojů národního dopravce pro příští rok zatím není na pořadu dne. „Zatím jsme neukončili přípravu nového jízdního řádu a je předčasné o něčem takovém hovořit,“ řekl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah. Zároveň dodal, že se věnují výběrovému řízení na dodávku nových souprav, které budou jezdit na trase Praha – Brno – Budapešť. Ty by se měly svou kvalitou podobat úrovni kvality a služeb vlakům railjet.

Důležitou výhodou národního dopravce oproti RegioJetu jsou regionální vlaky. V mnoha obcích musí lidé nejprve využít služeb Českých drah a teprve potom mohou přestoupit na spoje konkurenční společnosti. Dopravní obslužnost do menších obcí nemusí ale trápit především cestující z větších měst. „Jezdit s RegioJetem je pro mě výhodnější. Nejen že z Pardubic do Brna zaplatím méně než u Českých drah, ale využívám i služby zdarma a rychlé připojení k internetu, což jako studentka často potřebuju. Určitě tím pádem uvítám, když vlaků přibude, protože zatím jich na výběr moc není,“ řekla Denisa Píšová, která jezdí z východočeského města každý týden do Brna kvůli studiu.

Podle Aleše Ondrůje převezly žluté vlaky za uplynulých pět měsíců téměř 180 tisíc cestujících a oproti původním předpokladům se průměrná zaplněnost pohybuje mezi sedmdesáti a osmdesáti procenty. České dráhy informace o celkovém počtu převezených lidí neposkytují. Za cestu z Prahy do Brna zaplatíte u největšího českého dopravce bez slevových průkazů v den jízdy 219 korun. U jeho konkurence zaplatíte za koupi místa v Low Cost zóně bez servisu 140 korun a v zóně Standart, kde už je plný servis pro cestující, si připlatíte pětatřicet korun. Nejlepší místa ve vlacích RegioJet, tedy ve třídě Relax a Buisiness, už zaplatíte na této trase o deset až šedesát korun víc než u Českých drah.

Klíčová slova: RegioJet, České dráhy, Brno, doprava, vlaky

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.