04.05.2017 09:04


Květen ve znamení sportu. Češi se účastní kampaně Do práce na kole

Autor: Lenka Látalová | Kurz: Stisk | Kategorie: Zpravodajství

Vyměnit auto za kolo se rozhodly tisíce zaměstnanců po celém Česku. Nejen Brňané mohou v květnu pozorovat zaměstnance, kteří šlapou do pedálů, aby se dostali do práce. Sedmého ročníku kampaně Do práce na kole se lidé nemusí zúčastnit jen jízdou na kole, soutěžit mohou také běžci, chodci a vozíčkáři. Na začátku června se na závěrečném večírku vyhlásí vítěz soutěže, který získá jako hlavní cenu kolo.

Lidé po celém Česku se účastní kampaně Do práce na kole. (Autor: Lenka Látalová)

Brno - Do práce na kole jezdí i profíci. Tak zní heslo letošního ročníku celorepublikové cyklistické soutěže. Nejen sportovci, ale i zaměstnanci z jakéhokoliv oboru jezdí celý květen na kole, běhají a chodí pěšky do práce. „Je radostnější přijet do nemocnice na kole, osprchovat se a začít pracovat, než jet autem a nervózně popojíždět na semaforech, zejména když vyjíždíme z domu na poslední chvíli,“ prohlásil šestasedmdesátiletý chirurg Pavel Pafko, který je tváří této kampaně.

Pořadatelé soutěže seznamují účastníky se způsoby šetrné dopravy a snaží se tak ulevit životnímu prostředí.  „Chceme, aby pracující měli větší radost z pohybu a jezdili na kole i po zbytek roku," řekla mluvčí kampaně Anna Kociánová. Lidé nahrávají jízdy pomocí aplikace, začátkem dalšího měsíce se ohodnotí pravidelnost jízd a překonaná vzdálenost. Hlavní cenou je designové kolo. Zpestřením jsou kreativní kategorie, ve kterých soutěžící prostřednictvím videí, fotek nebo textů posílají postřehy z cest. Titul cyklozaměstnavatel roku získá firma, která nejlépe podporuje své zaměstnance v tom, aby se do zaměstnání dopravovali na kole, během nebo pěšky. 


Na letošní sedmý ročník se přihlásilo přes dvanáct a půl tisíc závodících. „Od minulého roku je to nárůst o šestnáct procent. V Brně jezdí do práce šetrnou dopravou devatenáct set účastníků. Počet sportujících se každým rokem zvyšuje," řekla Kociánová. To potvrzuje i mluvčí spolku Partnerství, který má na starost kampaň v Brně. „Jen minulý rok se zapojilo šestnáct set závodníků a cítíme, že je o kampaň mezi zaměstnanci brněnských firem čím dál větší zájem. Náklady na kampaň Do práce na kole nám pomáhají pokrýt dotace od města,“ poznamenal mluvčí Martin Gillár. ¨


Celkem se loňského ročníku účastnilo téměř jedenáct tisíc cyklistů, běžců a chodců ze sedmadvaceti měst Česka. Na kole ujeli přes dva miliony kilometrů, čímž by dokázali dvaapadesátkrát objet zeměkouli. Po svých zdolali sto šedesát kilometrů. Do soutěže se také mohli nově zapojit nejen cyklisti, ale i běžci, chodci, bruslaři, skateboardisti a longboardisti.


Lidé poznají účastníky Do práce na kole podle červených nebo zelených triček s logem bicyklu. „Všichni dostanou trika, ve kterých by měli i soutěžit. Nepředpokládáme, že v nich budou jezdit každý den, ale je pro ně výhodné v nich jezdit co nejčastěji, protože pak získávají různé slevy,“ sdělila Kociánová. Vítězem se může stát nejen zaměstnanec, ale třeba i vysokoškolák nebo ten, kdo pracuje na zkrácený úvazek. 

Klíčová slova: Do práce na kole, sport, Brno, šetrná doprava

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.